زندگینامه توماس ادیسون-مخترع
زندگینامه توماس ادیسون-مخترع

سال‌های ابتدایی زندگی توماس ادیسون

توماس آلوا ادیسون متولد ۱۱ فوریه ۱۸۴۷ میلادی در شهر میلان واقع در ایالت اهایو، آمریکا است.پدر توماس ادیسون فردی بااستعداد و همه فن حریف و مادرش معلم بود. زمانی که ادیسون ۴ ساله بود او و خانواده اش به ایالت میشیگان نقل مکان کردند.

هنگامی که توماس ادیسون در دوره ابتدایی درس می خواند مدیر مدرسه وی اعتقاد داشت که ادیسون شاگرد کودنی است و عذر او را از مدرسه خواست و به همین دلیل توماس ادیسون در خانه مشغول آموزش شد.

توماس ادیسون در سن حساس ۱۲ سالگی، یک فروشنده‌ی میوه، روزنامه و دیگر اجناس در راه‌آهن گرند ترانک شد.

 

با کمک یک ابزار چاپ کوچک، توماس ادیسون  کتاب " قاصد گراند ترانک" را در یک ماشین زباله نوشت و در سال ۱۸۶۲ به چاپ رساند. این کتاب برای ۴۰۰ نفر از کارکنان راه‌آهن فرستاده شد. در همان سال ادیسون به عنوان اپراتور تلگراف مشغول به کار شد. توماس ادیسون این کار را از پدر کودکی که جانش را نجات داده بود آموخت.

نتيجة بحث الصور عن زندگینامه توماس ادیسون

اولین اختراع توماس ادیسون

توماس ادیسون هنگامیکه فقط ۲۱ سال داشت اولین اختراع خود را که یک دستگاه الکتریکی شمارش آرا بود عرضه کرد.

 

در سال ۱۸۶۹ ادیسون که اداره راه آهن را ترک کرده بود، به عنوان سرپرست فنی به استخدام یک مؤسسه صرافی بزرگ در نیویورک درآمد. در این مقام توماس ادیسون توانست نخستین اختراع موفقش را که نوعی تلگراف چاپی بود، به نام خود ثبت کند. تلگراف ادیسون برخلاف انواع رایج که علائم مورس را به صورت صداهای کوتاه و کشیده به گوش اپراتور می رسانیدند، آنها را به شکل خط و نقطه بر روی نوار کاغذی چاپ می کرد.

 

توماس ادیسون حق امتیاز اختراعش را در مقابل ۴۰۰۰ دلار به مدیر صرافخانه واگذار کرد و با پول آن در نیوآرک، نیوجرسی یک کارگاه تحقیقاتی برای خود برپا نمود. در محل جدید ادیسون علاوه بر تکمیل لوازم جانبی تلگراف، یک سامانه پیشرفته نمایشگر اطلاعات بورس را طراحی کرد که سود هنگفتی از آن حاصل آمد.

 

تاسیس لابراتور پژوهشی توماس ادیسون در منلوپارک

ادیسون مدت ها این فکر را در سر داشت که کارگاهش را به محل بازتر و بزرگ تری منتقل کند. با فراهم شدن سرمایه کافی، سرانجام در سال ۱۸۷۶ میلادی در منطقه «منلوپارک» نیوجرسی یک لابراتوار پژوهشی مجهز بنیاد نهاد و گروهی از افراد لایق و مستعد را به همکاری فراخواند.

نتيجة بحث الصور عن زندگینامه توماس ادیسون

 

تأسیس این آزمایشگاه نقطه عطفی در رشته فعالیت های توماس ادیسون و از بزرگ ترین ابتکارهای او به شمار می رود. آزمایشگاه منلو پارک نخستین مؤسسه ای بود که منحصراً با هدف تولید و تکمیل ابداعات علمی برپا شد و آن را باید نمونه اولیه آزمایشگاه های تحقیقاتی بزرگی دانست که از آن پس تمام صنایع مهم در کنار کارگاه های خود ایجاد کردند. در سایه نظارت و سازماندهی توماس ادیسون و کار گروهی کارمندان وی اختراعات کوچک و بزرگ در این مؤسسه به ثمر رسیدند که البته همگی به نام ادیسون تمام شدند.

 

اختراعات ادیسون

توماس ادیسون بیش از هزار اختراع دارد. وی همچنین برنده جوایزی همچون لژیون دونور (فرمانده) شده است.

از مهمترین اختراعات توماس ادیسون می توان به لامپ الکتریکی، گرامافون، باتری، کینتوگراف، فونوگراف(دستگاه ضبط صدا)، تلسکرایپ(موتور جهانی که باجریان متناوب یا مستقیم کار میکند) اشاره کرد.

نتيجة بحث الصور عن زندگینامه توماس ادیسون

توماس ادیسون با ایجاد اولین کارخانه و شبکه توزیع برق برای منازل و اماکن خصوصی شالوده توسعه بزرگ صنعت را بنا نهاد.

 

ادیسون تنها یک مخترع صرف نبود بلکه در زمینه تولید و سازماندهی چندین کمپانی صنعتی کارهای مهمی انجام داد. یکی از مهمترین تشکیلاتی که توماس ادیسون به وجود آورد همان است که امروز به نام شرکت «جنرال الکتریک» در سراسر دنیا معروف و مشهور شده است.

 

شکی نیست که بدون قدرت سازماندهی و خصوصاً همت بلند توماس ادیسون دست یافتن به این همه موفقیت ممکن نبود.

 

نیکلا تسلا فیزیکدان بزرگ و یکی از همکاران ادیسون درباره روش توماس ادیسون برای حل مسائل می نویسد:

« اگر ادیسون می خواست سوزنی را در انبار کاهی پیدا کند، با پشتکارفراوان دانه به دانه رشته های کاه را کنار می زد تا بالاخره سوزن نمایان شود. بارها با تأسف شاهد بودم که چگونه بخش اعظم وقت و انرژی او صرف یافتن یک فرمول جزئی یا انجام دادن محاسبه ای کوچک می شد.»

 

جمله ای از توماس ادیسون در این مورد:

«نوآوری عبارت است از یک درصد الهام روح و نود و نه درصد عرق ریختن و تلاش کردن.»

 

زندگی شخصی توماس ادیسون

توماس ادیسون در قسمت اعظم عمر خود از ناشنوایی شدیدی رنج می برد ولی این معلولیت و ناراحتی با توان بالای او در انجام کارهای سخت و زیاد جبران می شد. ادیسون دوبار ازدواج کرد (همسر اول او در جوانی از دنیا رفت) و از هر ازدواج خود سه فرزند داشت.

صورة ذات صلة

سال‌های پایانی عمر ادیسون

در ۶ ژانویه ۱۹۳۱ ادیسون درخواست‌نامهٔ ثبت آخرین اختراع خود «وسیله‌ی نگهدارنده‌ی اشیاء هنگام آبکاری الکتریکی» را به اداره‌ی ثبت اختراعات فرستاد اما پیش از دریافت پاسخ، اَجل به او مهلت نداد و این مخترع بزرگ در ۱۸ اکتبر ۱۹۳۱ در سن ۸۴ سالگی به علت بیماری دیابت چشم از جهان فروبست.

نتيجة بحث الصور عن زندگینامه توماس ادیسون


[ شنبه 27 بهمن 1397 ] [ 4:34 ] [ aisoo ] [ بازدید : 2 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب